suli, főzés, southampton

Szerdán megint suli volt. Mivel az anyuka itthon volt, ezért mielőtt elmentem volna elkértem a kocsit, így azzal tudtam menni.
Hát az óráról most csak pár szó. Az "a-an-the" szavakat vettük. Óra elején megkérde a Mourice (Morisz) ki érti ezt a részt. Kezem a magasban. Kérdés: Biztosan? Válasz:Igen! Válasz : hmm.
Aztán párszór felszólított , de mindig tudtam a választ. Szóval bebizonyítottam neki, hogy vágom ezt a részt. hihi.... Jah és odaadtam neki a 1,5 oldalas fogalmazásom. Hát remélem tetszeni fog neki . De majd szerdán kiderül.
Este az anyuka énekelni ment, így én maradtam a kislánnyal egyedül. De aranyos volt, végig tvzett.
Csütörtökön nem volt semmi. Jahcsak este annyi, hogy megmutatta az Anne, hogy kell tésztás kaját főzni.
Recept:
fél csomag tészta
250 ml paradicsom szósz (hasonló mint a lé, csak sűsűbb és vannak benne darabok)
1 doboz olasz sajtféleség (hasinló mint a philadalphia krémsajt)
fél csomag reszelt sajt.

1, tészta kifőz
2, jénaiban paradicsomszósz + sajtféleség összekever
3, tésztát összekeverni a jénai tartalmával
4, sajtot rászór a tetejére
5, 15 percig sütőben sütni
and thats it :D

És ez lett a végeredmény:

Nah jó nem, ez valamelyik nap az ebédem volt :D


hát sztem finom lett, csak lehet h a tésztának kellett volna még főnie.
Pénteken sokáig aludtam. Jajj de jó is volt. 10kor keltem, mivel ugy volt h 11re jön értem a Gabi. Hát fel is keltem, msnen írt h korábban jön, 20 perc és itt van. Hát épphogy összekészültem mikor csöngetett.
A nappaliban anyuka félmeztelenül egy maszázs asztalon feküldt, mivel itt volt a Nina és maszírozta :D
A Gabival elmentünk előszőr a Morrisonsba , utánna meg a suliba. Mivel neki pénteken van az egyik órája.
Ameddig ő tanúlt addig én elmentem a postára és feladtam jó pár képselapot, aztán irány az 1 fontos bolt. Vettem egy gyűrűs mappát, meg lyukasztó gépet és még pár dolgot. Épp hogy visszaértam 1re a suliba.
Megismerkedtem egy új magyar lánnyal, 9.e óta van itt. ÉS itt lakik a mellettem lévő utcában!!!!! Mennyi volt ennek az esélye??????
A Gabit elkísértem a Primarkba mivel venni akart pár dolgot. Hát én is láttam olyan f@sza magassarkú cipőt 1500ft ért, de nem vehettem meg, mivel akkor máár 190 cm lennék :(
Este megint én voltam a Chloeval. Mivel az anyuka parents meetingre ment a suliba és borozgattak :D hát hihetetlen. olyan fél10körül mentem felszedni.
Este még megbeszéltem a Gabival, hogy szombaton mikor is találkozunk, mivel megyünk le Southamptonba.


SOUTHAMPTON

Reggel 6kor keltem.



Korábban mint általában. Összekészülődtem, és mentem a buszmegállóba. A család még aludt, a gpst kiszedtem a kocsiból mivel az kellett nekünk. (még tegnap este elkértem) A vonat szokász szernt 15 perc alatt leért Winchesterbe.
Ott felszedett a Gabi, és a gps beüzemelése után már indultunk is a kikitő városba. Hát azt kell mondanom, max 20 perc alatt lent is voltunk. Parkolót nehezen találtunk, mivel mindenhol fizetős volt. De aztán kikeveredtünk a foci stadionhoz és ott mily meglepő ingyenes volt :D
Pár szó a városról:

Southampton Nagy-Britannia egyik legrégibb kikötővárosa, 217 000-en lakják, a környező kisebb településsekkel együtt több mint 400 000 lakosa van. Különösen alkalmassá teszi hajózásra a dupla-dagály jelensége. A világ leghíresebb hajója, a Titanic is Southamptonból futott ki 1912. április 10-én. Ezzel együtt nincs különösebben nagy Titanic-kultusz, habár a 100 éves évfordulóra már megkezdődött a készülődés. Az 1960-as évektől kezdve úgy tűnt, a vízi személyszállítás csillaga leáldozóban van, az emberek inkább repültek, mint hajóztak. Sorra zárták be a régi dokkokat. Az utóbbi tíz évben azonban újra divatba jöttek a nagy óceánjáró luxushajók, a Queen Mary 2, Queen Victoria, Queen Elisabeth 2 gyakran megfordul a kikötőben, érdemes megcsodálni őket. Amúgy a tengerparton nincs egyéb látványosság, főleg konténerdokkokat találni.

Southampton elnyerte a Zöld város címet, és méltán büszke rendezett parkjaira. A város központjában öt kisebb, szép park található. Március végén, áprilisban telis tele vannak virágokkal, és itt szerencsére még senkinek sem jutott eszébe leszüretelni mondjuk a tulipánokat, majd két sarokkal arrébb árusítani. A lányokkal jó időben minden nap elsétálunk a Commonba, jól karbantartott, hatalmas park, talán a Népligethez tudnám hasonlítani, de itt a közbiztonság sokkal jobb. A relatív jó közbiztonság megőrzése érdekében a város vezetése csak nagyon mérsékelten szorgalmazza a turizmus fejlesztését, két egyetemének (University of Southampton, Solent University) köszönhetően azonban mégis pezseg az élet, persze nem fővárosi mértékkel mérve.


Szóval előszőr a foci stadin mellett mentünk el. Hát azt kell modanom nagyon szép. Egy kis google használat után kiderítettem, a csapat a 2. osztályban játszik és a stadionjába pedig 32 689 fő fér be. Hát ha magyarországon egy másodosztályú csapatnak lennek ekkora stadionja.
De inkább nem kezdem összehasonlítani a magyar és az angol focit. Majd talán máskor.

Stadion
Kerítés


Miközben kerestük a parthoz levezető utat, láttunk jó pár nagyon szép régi épületet:

Piramis ház
Nekem erről a vadnyugati amerika jutott eszembe

És egyszer csak megpillantottok a Queen Mary 2őt. Hát hihetetlen lárvány volt. Óriási a hajó, de sajnos nem tudtunk nagyon közel menni hozzá :(
(Az RMS Queen Mary 2 egy Cunard Line óceánjáró, amely építésekor 2003-ban minden tekintetben a világ legnagyobb utasszállító hajója volt. Nevét a Queen Mary-ről kapta, amit pedig Mária királynéról, V. György brit király hitveséről, II. Erzsébet brit királynő nagyanyjáról neveztek el. Amikor építették, a világ leghosszabb (345 m), legszélesebb (maximum 45 m., a vízvonalnál 41 m), legmagasabb (72 m, 17 utasfedélzet) és legsúlyosabb (bruttó 151 400 tonna) utasszállítója volt. Ez utóbbi tekintetben 2006 áprilisában elveszítette első helyét, amikor a Royal Caribbean International vízre bocsátotta a 158 000 tonnás Freedom of the Seas nevű utascirkálót (cruise ship kategória). Az óceánjáró kategóriában (ocean liner) azonban ezután is a QM2 a rekordtartó és ezenkívül minden más tekintetben az utashajók között. A QM2-n 15 étterem, öt úszómedence, kaszinó, bálterem és planetárium áll az utasok rendelkezésére.)


Méretek:
Titanic, Ember, Autó, Busz, Airbus A380, QM2

Oldalról, messziről



Miközben sétáltunk el a hajó mellett észrevettünk egy másikat. Így megpróbáltuk azt felkutatni. Menetközben belebotluttunk egy kicsi Titanic Múzeumba. Hát tényleg pici volt, de 2010re terveznek egy hatalmasat.

Titanic múzeum
Vasmacska

Szóval a másik hajó az Independence of the seas volt.
(Az Independence of the Seas a világ egyik legnagyobb óceánjáró személyszállító hajója. De milyen lehet, amikor egy ilyen monstrumot először a vízre bocsátanak, s a hajókürtök indulást jeleznek? A hajó 160 000 tonna súlyú, összesen 3634 utas szállítására képes. Konferenciatermének befogadóképessége 400 fő. A hajó maximális sebessége 21,6 csomó, azaz 40 km/h. Az Independence of the Seas februárban és márciusban Fort Lauderdale-ből (Miami) indulva nyugat-, illetve kelet-karibi útvonalakon közlekedik, áprilistól pedig európai körutakat tesz. hajó egyik legkülönlegesebb szolgáltatása a szörfözés. A Flow Rider egy mesterséges hullámokat „előállító” szörfszimulátor, amelynek segítségével kisebb-nagyobb deszkákon hullámlovagolhatunk a fedélzeten. A hajó két profi animátonak ez gyerekjáték volt, de büszke vagyok rá, hogy néhány másodpercre nekem is sikerült a hullámok hátán maradni. )

Hát ez hajó GYÖNYÖRŰ volt. Nagy valószínűséggel sose fogok rajta utazni, mivel ahhoz rengeteg pénz kellene .

Méretek (338 m hosszú, 72m magas):
Independence of the Seas, Eiffel-torony, Chrysler Building


Méretek (1112 ft / 338 m hosszú, 237 ft / 72 m magas):
hosszabb mint a: Sagrada Familia Barcelona 558 ft= 170 m
Szabadság-szobor NY 335 ft =102 m
London Eye 450 ft = 137 m
Telecom Tower London 625 ft = 190 m
olyan hosszú mint a: 37 db londoni emeletes busz
3,5 foci pálya
5db Boeing 547s

Oldalról
Másik oldala

SzembőlMessziről az orra

Innen besétáltunk a városközpontba. Ott már nagyon nem csináltunk semmit. Egy helyen megálttunk gumicukrot/vattacukrot venni. És indultunk is vissza.

Toljuk csak lejjebb azt a nadrágot :D

Még jó, hogy nem szállt el :)
Vattacukor

Twilight-os hangulat :D


Utcát jelző szobrocska
Vasmacskán megpihenve
Erről meg az X.Men kezdetek végső harca jutott eszembe

Vissza a házba olyan 3ra értem. A család nem volt sehol. Mivel tegnap láttam egy álláshírdetést a központban, ezért nyomtattam egy önéletrajzot és buszra pattantam . Hát a Shake away-ban mondták, hogy ki kell tölteni valami regisztrációs papírt is, és azzal együtt kell leadni az önéletrjazot. Szóval majd holnap vagy a jövőhéten megpróbálom.

Shake away

Este beszéltem 2 csoporttársammal. Az egyikkel skypeon beszélgettünk is angolul, a másik csak írt. Vele lehet, hogy holnap találkozok, csak még meg kell kérdezni a host szüleit, hogy be tudnák e vinni a városba. Hát remélem. Nem nagyon akarok itthon ülni egész nap.

Jah és ma láttam táblán repjegyet hírdettek. Kanári-szigetekre. Gyorsan ki is derítettem mennyi az annyi. És meglepetésemre 34 font az egyirányű jegy, minden illetékkel együtt, novemberi indulással. Ki jön velem?????????????????
3 Responses
  1. renkovics Says:

    kanári szigetek? hát ott még nem votlam szóval mehetek
    és a visszajegy is 34 font? :P
    mert akkor télleg megéri
    de oda kell vízum nem? aztmeg innen elintézni
    hah xD
    örülnék ha simán dublinba eljutnék már mert prestwickből az odavissza jegy 10 font :P
    szóval mondjuk ki: elég olcsó és megérős
    a hajóóóóóóók hatalmasak
    én nemtudom felfogni hogy maradhat ilyen a vizen fenn
    duuuuuuuuuurva
    akkor ilyne milkshakesben fogsz dolgozni? és mint mi? ilyne utcánjárókelő milkshake? :D az menőőőőőőő


  2. G. Says:

    szerintem nem kell vízum, mivel a host családom múlt májusban volt és mondták h nekik sem kellett. A vissza jegy is 34 font.
    amugy nem fogok menni, csak kiírtam h egy ilyen helyre el lehet jutni 34 + 34 fontért, de mikor én akarok haza menni (ami sokkal közelebb van mint a sziget) akkor oda fizetek mindig vagy 150-200 fontot, ugy is hogy 2 hónappal előbb megveszem a jegyet.
    a milkshakesnél remélhetőleg nem bábu leszek :D bár ha azért is 10 fontos órabért adnak akkor simán :D elvileg bent a shopban a pult mögé keresnek embert. majd ma viszem leadni a kitöltött papírokat, szval remélem felvesznek oda. jól jönne egy kis pulsssz pénz :D

    ui. köszi szépen a kommentjeidet, te vagy az 1etlen aki ír. bár elvileg sokan olvassák , csak sose ír senki .


  3. renkovics Says:

    énse gondoltam h kajak elmegyek novemberben a kanáriszigetekre
    de igazad van, elképesztő h mo-ra milyen drága a jegy, meg nem azért, de pl dublinba prestwickből odavissza 3 ezer ft
    -ezzel viszotn élni szeretnék-
    nekem majd a hazautam több lesz mint ha a kanárira mennék télleg,akár kétszer is :P
    10 fontos órabér? az elégjó díjazás
    hát én nemvok vmi zugolvasó típus mert midnig késztetést érzek a kommentelésre
    főleg így h már rájöttem h hogy kell kicselezni a blogodat :P

    2009. szeptember 28. 22:04


Megjegyzés küldése