Szombatom Londonban

Még egyszer utoljára visszatérek a nyelvvizsga kérdéshez. Szerintem az embereknek nincsen szükségük még 1 "fölösleges" papírra. Hiába van valakinek nyelvvizsgája, ha egy épkézláb mondatot nem tud összerakni. És ha valaki perfekt az se a papír miatt az, hanem az évek alatt megtanult dolgok miatt. Szóval szerintem nem egy papírnak kellene eldönteni-e hogy akkor most gizikét felvesszük e ebbe a pozicióba / megkapja e a diplomáját / mehet ebbe a suliba-kurzusra, hanem mondjuk egy 10-20 perces beszélgetés az illetővel. Ott ugy is kiderül mit is tud, ha van papírja , ha nincs.

Nah szóval ma 7kor keltem fel, mivel mentem fel Londonba és találkoztam (volna) a Petrával. Szépen összekészülődtem és 8 után kicsivel elhagytam a házat. Nem a közeli buszmegállóba mentem hanem eggyel arréb mivel a multkor sem állt meg a busz nálunk. Mivel az Anne odaadta a bérletét, így nem kellett 12.70et fizetnem. juppii. Épp megérkeztem az állomásra, mikor hívott a Petra, hogy mégsem tudunk ma talizni. Hát sajnáltam. Mivel nem akartam azonnal visszamenni , így elmentem jó pár helyre. Lejártam a fél lábam. :D
Előszőr is végig sétáltam a Temze partján. Szeptember lévén nem volt annyi turista. De rengeteg ember volt már 10kor is, mivel Temze fesztivál van a hétvégén és rengeteg bizsus- kaja árus volt. Reggel még csak kipakoltak a műsor 12kor kezdődött és kb este 10-11 ig tart mindkét nap.
Mivel eddig csak "londoni nevezetességek buszról" című verzióban láttam a Towert és a hidat így elsétáltam oda.
Miközben a parton sétáltam találkoztam homokvár építőkkel is:

Délelőtt


Délután



Közben elsétáltam a Millenium híd mellett is, ez szerepelt az utoló Harry Potter filmben is az elején.







Sétáltam...sétáltam....sétáltam.... és egyszer csak a Shakespeare Gobe színház mellett voltam. Shakespeare eredeti színháza 1599-ben épült, ezt annak alapján építették fel, az összes paraméter megegyezik az eredetivel. Itt tekinthetjük meg Shakespeare eredeti kézzel írt dokumentumait, valamit egyéb színházzal kapcsolatos tárgyait.

És most egy kis történelem következik (akit nem érdekel az a dőlt kék betűs részt hagyja ki) :

A Southwark szó déli partot vagy déli rakodópartot jelent, utalva arra, hogy századunk elején még dokkok sora húzódott erre. 1598-ban a polgármester - valójában I. Erzsébet - parancsára a színészeknek el kellett hagyniuk a bal part színházi negyedét. Ekkor rombolták le az ott álló „The Theatre" faépületét is.

A híres tragikus színész, Richard Burbage, átszállíttatta a színház gerendáit a southwarki oldalra, majd a híd közelében fel is épült az új színház, „The Globe". Kapuja felett volt olvasható a híres shakespeari mondat: „Színház az egész világ". A színházi élet virágzott, előadásaikra lovagjaik kíséretében még álarcos úrhölgyek is eljártak.




Mielőtt még elértem volna a Tower hídhoz, láttam egy hadihajót a vizen. Előszőr azt hittem "eredeti", vagyis eredeti de már csak kiállítási darab . HSM Belfast a neve. Óriási, és rengeteg ágyú is volt rajta . Eléggé sok turista is, pedig 21 font volt a belépő.



Innen már látótávolságba került a Tower Bridge (265 méter hosszú, 79 méteres fő- és kétszer 64 méteres szélső nyílású, kétszárnyú csapóhíd, amelynek terveit John Wolfe Barry statikus mérnök és Horace Jones építész készítette.) . Csináltam is jó pár képet. Szerintem gyönyörú híd. A híd közepén alig találtam meg a rást ahol elnyílik,amugy már nagyon ritkán nyitják fel. Fel is lehetett volna menni a tetejáre és megnézni egy kiállítást ami bemutatja, hogyan készült, de nem mentem. Majd talán legközelebb, és nem is drága csak 7 font (~ 2100 ft).





Ahogy átértem a hídon a Tower mellett találtam magam.

A londoni Tower több erődített részből álló középkori épületegyüttes a Temze partján, amely az idők során erődítmény, fegyverraktár, királyi palota és főrendű foglyoknak szánt börtön, valamint levéltár és csillagvizsgáló is volt. I. Jakabig minden király és királynő itt lakott. Még utána is az volt a szokás, hogy az uralkodó a Towerben töltötte a koronázása előtti éjszakát és innen vitték díszkísérettel a Westminsterbe. Jelenleg a Towerben őrzik a brit koronaékszereket, valamint egy gazdag fegyvergyűjteményt.


Hát ez az ami nem nyűgözött le. Egy vár azt kész. De valami feszivál van/lesz ott is mivel volt egy hatalmas színpad és rendeteg szék is.




Ezután bementem egysainsburysbe vettem ebédet, mivel már nagyon éhes voltam.
Még a Temze másik oldaláról észrevettem az Uborkát (180 m magas) . Nagyon magas, de mikor sok magyas épület veszi körül már nem is annyira könnyű megtalálni. Hát ez az épület is tetszett. Válószínűleg irodaház vagy ahhoz hasonló.



Menetközben láttam egy Christmas (Karácsony) boltot. Mindent lehet kapni ami a Karácsonhoz tartozik, és egész évben nyitva vannak. hihetetlen.




Miután itt végeztem el akartam menni megnéni a londoni Lloyds bank épületét, de nem találtam meg. De egy képet azért mutatok:


Így sétáltam tovább a Bank of England és a Stock Exchange (értéktőzsde) és a Royal Exchange épületéhez.

A Londoni Értéktőzsde (angolul London Stock Exchange vagy LSE) 1801-ben alapított részvénytőzsde Londonban, az Egyesült Királyságban.
Egyike a világ legnagyobb részvénytőzsdéinek, amelyen a brit vállalatok részvényei mellett sok külföldi cég papírjai forognak (köztük például a magyar MOL és OTP). Az LSE-n kb 3233 részvénnyel kereskednek.
Az LSE London Stock Exchange Group plc vállalat része.
Székhelye jelenleg a londoni Paternoster téren (Paternoster Square), az St Paul katedrális közelében.)

A Bank of England az Egyesült Királyság központi bankja, és egyike annak a nyolc banknak, amely bankjegykibocsátási joggal bír az országban. Ezek közül csak a Bank of England bankjegyei számítanak törvényes fizetőeszköznek, azon belül is csak Anglia és Wales területén. Ennek ellenére Skóciában és Észak-Írországban is elfogadják.

Háttérben az Értéktőzsde


Bank of England



Royal Exchange


Hát azt kell mondanom ezek az épületek sem nyűgöztek le. Igaz Pesten nem láttam még a tőzsde épületét de szerintem hasonló lehet. De mivel Londonban voltam és otthon valakit érdekel a tőzsde ezért elsétáltam és megnéztem ezeket is. Jah amugy hétköznap be lehet menni a Bankba ingyen, van valami kiállitás, és lehet venni/hozni (nem tudom pontosan) zuzadék pénzt (ezt otthon is lehet :D )


Innen már célirányosan sétáltam vissza a Waterloo állomásra. Visszafele menet láttam egy hatalmas gömb valamit amibel virágcserepek voltak:




És az egyik park mellett holland férfiak táncoltak. A nőnek volt fa klumpájuk is, és mondott is valamit de egyáltalán nem értettem. De a férfiak tánca eléggé vicces volt








Hazfelé a vonaton észrevettem valamit. Egy hatalmas Mercedes-Benz gyárat (?) és volt mellette versenypálya is. Hát előszőr azt gondoltam ez a mclaren f1es csapat főhadiszállása, de szerintem az jobban elkerítik és nem lehet belátni. De utána jártam mi az !! Itt meglehet tekinten a mercedes fejlődését , meg a f1es autókat, lehet vizespályás vezetést gyakorolni meg gyorsan menni :D Amugy a belépés ingyenes és a múzeum része is, csak a vezetésért kell valamennyit fizetni. Majd lehet, hogy egszer elmegyek, nincsen olyan messze.
Épp fényképeztem , mikor a mellettem ülő kb 40éves férfi megszólított. Kérdezte honnan jöttem, mondtam neki Hungary. Ohh és az merre van ???
pfff...
Körbehatároltam neki :D Aztán beszélgettünk arról,, hogy én mit csinálok, a fociról (Man united szurkoló, jár meccsekre is) , floridáról (oda járnak nyaralni) és magyarországról. Tuti mondta volna még tovább is, de nekem le kellett szállnom a vonatról.
Ilyenkor gondolok arra miért nem egy 20-25 éves srác szólított le???
1 Response
  1. renkovics Says:

    tényleg lejárhattad a fél lábadat
    töksokmindent láttál egy nap alatt
    én tavaly voltam londonban nyaralni
    4 nap alatt nemláttam ennyi helyet O.o
    ügyes vagy
    jaj de visszavágyok oda ^_^
    jó h neked közel van
    a millenium hídról az maradt meg nekem h csúszik esőkor, de nagyon :P


Megjegyzés küldése