Angliában újra

Az elmúlt lassan 3 hétben azért nem írtam mivel otthon voltam. :) Az időjárás szuper volt, szerencsére jó meleg időt fogtam ki.
Szeptember 1én jöttem vissza. 1 évvel ezelőtt meg akkor mentem haza Bristolból.
A repülő úton nem történt semmi izgalmas. Volt 1-2 légörvény de nem volt veszélyes. Majdnem egész úton olvastam. A Twilight írónőjének az életrajzi könyvét (~180 oldal). Aki szereti az Alkonyatot annak ajánlom :) Itt meg lehet venni.
Mellettem 2 magyar ült. Az egyik egy 17 éves csaj aki a rokonait jött meglátogatni, a másik egy miskolci nő aki már 10 éve él kint.
Pár kép az útról:


Ugyan ilyen gépen ültem

Lehet látni a Francia partokat is
Gyönyörű (L) még a vízen a felhők is visszatükröződnek


Miután Lutonban leszálltunk, megint elkapott egy közvélemény kutatós nő :S De ennek szerencsére csak 5-6 rövid kérdése volt. Nem úgy mint a ferihegyi nőnek , ő vagy 6 oldalas kérdőívvel jött oda hozzám.
A bőrönd összegyűjtés után mentem a busz pályaudvarra, mivel a vasút állomáshoz busszal kellett menni. Mivel elővételben megvettem a vonatjegyem így nem kellett fizetnem a buszért. A vasút állomáson kb 5-6 percet vártam a vonatra. Miközben vártam odajött hozzám egy nő , és megkérdezte hogy juthat el a King's Cross pályaudvarra. Elmondtam neki hogy melyik vonatra szálljon fel, ezután a fia (?) hozzá szólt magyarul :D Így én is hozzá szóltam megint, és elmondtam neki magyarul is :D Nem tudom miért tőlem kérnek útbaigazítást az emberek, de pár hete Londonban is tőlem meg a Gabitól kértek.


Vaútállomáson
Ezután kb 50 perc vonatozás jött a London Bridge állomásig. Ahogy kezdtünk beérni a központba egyre többen lettek a vonaton :S Főleg mivel ez időtájt fejezték be a munkát mindenhol.
A London Bridge-től már metróval mentem tovább. Szerencsére nem tévedtem el, és a metrón is elfogadták a vonatjegyem , így nem kellett még 4 fontot (~ 1200 ft) kiadnom jegyre. A metrón csak 2 állomást mentem, és megérkeztem a Waterloo állomásra. Innen megint vonatoztam. A vonat full-ra tele volt. De szerencsére az 1-2. állomáson az emberek 90%a leszállt. Mikor a vonaton voltam írt az anyuka egy smst, hogy kb mikorra érek be a városba.
Miután Basingstoke-ban leszálltam, kisétáltam a busz pályaudvarra. De sajnos csak 1 óra múlva jött volna csak busz. Így írtam az anyukának, hogy ha van ideje akkor felszedhetne az állomáson. Jött is vissza a válasza "úton vagyunk!".
Kb 10 perc múlva már a meleg kocsiban ültem. A kislány egyből észrevette, hogy milyen barna vagyok :D De ők is azok voltak. Nagyon jó volt a nyaralásuk. Az idő kö volt, a tenger is meleg volt, és a hotel 95%-a angol volt. Chloe beszámolt arról is, hogy melyik medence (a 17 közül) volt a kedvence és miket csinált. Este odaadtam nekik az ajándékokat. Az anyukának vettem egy üveg Tokaji hárslevelű bort , a Chloenak pedig egy gyöngyös játékot. Mivel még sosem ettek házi készítésü lekvárt, így egyből megkóstolták. Mind kettőjüknek nagyon ízlett. Az Anne még mondta, is hogy milyen ügyes anyukám van, mivel őt tuti nem tudna ilyet készíteni. :D

Szerdán reggel 6kor csak nagy nehézségek árán sikerült felkelnem. Anyuka ment dolgozni, mivel csütörtökön fog itthon dolgozni a suli kezdés miatt. Így egész nap a Chloeval játszottam. Élőszőr gyöngyöztünk, aztán tv, babázás, biciklizés. Az ebéd szokás szerint a mekiben volt :S (2 hétnyi egészséges magyar kaja után megint angol junk food van...) A délután szerencsére hamar elment. Átjött a Dylan (szomszéd kis srác) aztán bicikliztek a Chloeval. Mikor meglátott egyből kérdések hada követkehezett.Előszőr is, hol voltál azt hittem már elköltöztél. Aztán mondtam neki hogy nyaralni voltam otthon. Mit csináltál? Jó volt? Meleg volt.....
Miután a Dylan elment, a Chloe előszedte a babái babakocsiját és elmentünk sétálni aztán már mehettünk is az állomásra az Anne-ért.
Mikor indultunk az állomásra, leszakadt az ég. Nagyon esett az eső és sötét is volt.
You can stand under my umbrella Ella ella, eh eh eh Under my umbrella

Vacsit csak később ettünk mivel a Chloe még gyöngyözni akart.
Vacsi után kaptam ajándékot. Kaptam egy kicsi virágos parfümös üveget, és egy üveg szíves kulcstartót. Meg hoztak valamilyen alma teát Törökországból így azt kóstoltam meg, plusz még jó pár cukrot.



8kor megcsináltam a fürdő vizét a Chloénak, de nem én fürdettem meg, hanem az anyuka. Lefekvés előtt mondta az Anne, hogy csütörtökön ráérek későn felkellni mivel majd ő elviszi a gyereket a suliba.

Így ma olyan fél9 körül keltem fel. Kitakarítottam a házat, mivel tegnap nem tudtam. Mivel a kislány suliban lesz újra, így nekem is megnőtt a szabad óráim száma. Így keresnem kell valami angol kurzust magamnak.
Itt a városban 2 féle van , ami jó nekem. Az egyik az a típus amit még Manchesterben kezdtem el a Cambridge-i FCE , a másik pedig szintén Cambridge-i de az ESOL Skills for life (level 1 vagy 2(ez már a felsőfok)). Mind a kettő középfokú nyelvvizsgát ad. Csak az FCE szerintem sokkal nehezebb mint a másik, de a másodikat sajnos otthon még honosítani kellene az meg kb 5 000-10 000 ft. Árban meg az FCE 200 font /10 hét + 80 font vizsga díj, ESOL skills for life pedig 113 font / 13 hét + ~ 55 font vizsga díj. Csak a problémám az, hogy míg az FCE-t otthon elvileg elfogadják a főiskolákon- egyetemeken , addig a másikről fogalmam sincsen :S
Itt egy minta az ESOL skills for life vizsgáról
0 Responses

Megjegyzés küldése